Letci na sobě musí mít oblek, když jsou na misi. Americké letectvo nyní testuje nové obleky, které by se mohli dostat do oběhu v roce 2024. Stále se snaží inovovat tyto uniformy.
Americké letectvo testuje nové obleky, které by měly ochránit posádku před biologickými a chemickými útoky. Kvalitní vybavení je pro posádku letadel velice důležité. Tato uniforma by měla chránit letce před chemickým, biologickým, radiologickým nebo jaderným útokem. Očekává se, že by tyto nové obleky měly nahradit ty nynější až v roce 2024. Testování probíhalo na letecké základně Nellis v Nevadě.
Testování nových uniforem na ochranu letců
Podle tiskové zprávy si členové 88. testovací a hodnotící letky minulý měsíc vyzkoušeli nový letecký systém Uniform Integrated Protective Ensemble neboli UIPE na vrtulnících HH-60 Pave Hawk. Tato zkouška probíhala na letecké základně Nellis v Nevadě. Uniforma má dvoudílné vrstvené spodní prádlo, rukavice a respirátor. Je očekáváno, že tato uniforma bude jednotkám dodávána v roce 2024.
„Tato položka bude sloužit posádkám amerického námořnictva, námořní pěchoty, armády a letectva, takže naše testovací fáze je kritická,“ uvedl v tiskové zprávě podporučík Gunnar Kral, systémový inženýr oddělení CBRN Defense Systems Branch v Centru řízení životního cyklu letectva. Toto nové letecké vybavení nahradí v roce 2024 současný ochranný komplet 66P.
Obleky pro letce se začnou dodávat postupně
Inovativní oblek bude letcům poskytovat lepší mobilitu jako spodní prádlo a bude lépe regulovat tělesnou teplotu než dosavadní obleky. Regulací tělesné teploty se sníží možnost přehřátí během pobytu v uniformě. Tyto informace jsou uvedeny v oznámení o nové uniformě. Mezi prvními jednotkami, které tuto novou technologii UIPE přijmou, budou 88. letky.
Ta spadá pod která pod 53. křídlo. Je součástí Combat Search and Rescue Combined Test Force a je zodpovědná za veškeré testování, vyhodnocování a vývoj taktiky pro mise CSAR služby. Poté je naplánováno dodání uniforem pro posádky letounů KC-135 Stratotanker, F-16 Fighting Falcon a C-130 Hercules.
„Přechod na spodní vrstvu umožňuje posádkám letadel používat vnější vrstvu, kterou lépe znají, jako jsou jejich letecké obleky,“ uvedl v tiskové zprávě 1. poručík Hunter Mangueira, systémový inženýr AF CBRN Defense Systems Branch z Air Force Life Cycle Management Center. Dále uvedl, že se snaží, aby se letové vybavení pro CBRN podobalo běžnému vybavení letových posádek pro plnění úkolů. Tím se odstraní křivka učení a další překážky při plnění úkolů.
Ohlédnutí za výzkumem nových uniforem
Služba začala s testováním modernizované masky pro posádky vrtulníků Pave Hawk a UH-1N Huey v roce 2018. Podle informací Air Force Times mají chránit oči a pokožku letců. Zároveň by měla zlepšit dýchací funkce v případě chemického útoku. Letectvo nadále zkoumalo vylepšení uniforem a výstroje pro své piloty a podpůrné posádky. Společnost Oros Apparel obdržela smlouvu na fázi I výzkumu malých podniků.
Tuto smlouvu dostala, aby prozkoumala, jak lze technologii SolarCore vložit do obleku pro dálkové lety. Hlavně pro piloty létající ve výškách nad 30 000 stop. Uniformy by podle společnosti sloužily jako další ochranná vrstva ve výškách, kde se teplota vzduchu může pohybovat od -40 °C do -70 °C. Na začátku tohoto roku služba zveřejnila seznam svých priorit pro budoucí generaci oblečení pro leteckou posádku. V seznamu byly uvedené i vyhřívané letecké obleky.
Pro službu je podstatné, aby se jim podařilo snížit objemné vrstvy oblečení, které si posádky berou, aby jim bylo teplo při letu. Z tohoto důvodu se snaží vynaleznout elektricky vyhřívané obleky. Případně by mohla být v plánu elektricky vyhřívaná spodní nebo vnější vrstva, který by zakrývala ruce, trup a nohy letce. Tyto informace sdělil v březnu pro Military.com mluvčí Air Force Materiel Command Brian Brackens.