Jak by mělo vypadat funkční obrněné vozidlo, si konstruktéři představovali různými způsoby. Někteří se to dokonce pokusili neúspěšně realizovat.
Od roku 1916, kdy ve Velké Británii vznikl tank a byl posléze nasazený i na frontě, se konstruktéři snažili přijít se všemožnými konstrukcemi obrněnců. Takových nápadů bylo opravdu hodně, ale většinou se dostaly jen na rýsovací prkno. Existují vozidla, nutno řečeno většinou nepovedená, která ale opravdu vznikla. Tohle jsou některá z nich.
Ruský Car tank
Šlo vlastně o obrněné vozidlo, jehož hlavním úkolem bylo překonávat překážky na frontě tvořené zákopy, ostnatým drátem a mnoha krátery po výbuších. Aby toho bylo schopné, disponovalo vpředu dvěma obrovskými koly o průměru děvět metrů. Vzadu byly válečky, vozidlo tak tvořilo jakousi tříkolku. Vznikl jen prototyp, který při zkouškách zapadl do bláta.
Kudlanka nábožná
Britské obrněné vozidlo Praying Mantis byl speciální vůz umístěný na podvozku slavného Universal Carrier. Jeho konstruktéři ho navrhli tak, aby se mohl dostat k nějaké překážce, například zdi nebo křoví. Pak by se do výšky pod úhlem 55 stupňů zvedl předek vozidla a nahoře umístěnými děly zničil nepřítele za překážkou. Projekt byl po neúspěšných zkouškách v roce 1944 zrušen.
Boiraultův stroj
Francouzské obrněné vozidlo z období první světové války. Jeho konstruktér měl v plánu vytvořit zařízení na překonávání překážek. První z nich bylo tvořeno šesti rámy o rozměrech čtyři krát tři metry propojenými dohromady. Dokázalo překonat dvoumetrový zákop. Bylo velmi pomalé a muselo se ručně nadzvedávat. Druhý prototyp byl o něco vylepšený, ale stále nepraktický. Nakonec ho sešrotovali.
Létající tank
Sovětská konstrukce A-40 z období druhé světové války chtěla překvapit nenadálým tankovým útokem ze vzduchu. Lehký tank T-60 proto vybavili křídly a ocasní plochou, aby se choval jako kluzák. Tažen za letounem měl být dopraven k cíli a pak přistát. Uskutečnila se i napůl úspěšná zkouška. Tank musel být kvůli nedostatečnému výkonu letadla předčasně odpojen, ale podařilo se mu přistát. Projekt byl ale nakonec zrušen.
Dvouvěžový tank SMK
Sovětští konstruktéři se snažili přijít s novým nápadem na vícevěžový tank, který by nahradil neúspěšný T-35. Vytvořili 60 tun těžké monstrum s jednou věží se 76 milimetrovým a druhou věží s 45 milimetrovým dělem. Nakonec ale z projektu sešlo. Konstruktéři totiž plány upravili, sundali menší věž a přidali pancéřování a tím zvýšili ochranu. Tak nakonec vznikly úspěšné tanky typu KV.
Záhadný Kugelpanzer
Tank kulovitého tvaru o jehož účelu se příliš moc neví. Pravděpodobně byl vyrobený v Německu a nějak se dostal do Japonska. V Mandžusku ho nakonec ukořistili Sověti a dnes je v muzeu. Nejspíše sloužil jako průzkumné vozidlo, ale nejsou žádné záznamy o jeho použití. Měl jen tenký pancíř tlustý pět milimetrů.