Létající pevnost, jak se přezdívalo letounu B-17, bezpečně přistála na letecké základně RAF, a dokončila tak svou misi. Na základně netrpělivě čekaly posádky, ale z letounu po přistání nikdo nevystoupil. Vstoupily tedy na palubu, aby zjistily proč. Šokovaní vojáci zjistili, že na palubě letounu nikdo není. Jediné, co v letounu našli, byly kopie rádiové komunikace a písemný pilotní deník, kam pilot napsal, že byl bombardér vážně poškozen a posádka vážně zraněna.
Nečekaná reakce vojáků po vstupu na palubu
Bombardér sice nebyl nijak zvláště obtížný na řízení, přistání bez posádky však zcela jistě nebylo možné. Bombardér B-17 přistál na základně trochu tvrdě, ne však nijak nebezpečně. Při přistání se jeden konec křídla dotkl země, což se normálně nemělo stát. Vlivem tohoto doteku se jedna z vrtulí poškodila a zastavila se. Ostatní tři však normálně pokračovaly v práci.
John V. Crisp důkladně prohlédl letoun
Přibližně 20 minut po záhadném přistání letounu bez posádky na místo dorazil John V. Crisp. Zbylé tři vrtule byly stále v provozu a vířily vzduch. Crisp vešel do letounu a zvědavě se rozhlédl kolem sebe. K jeho překvapení opravdu nikoho neviděl. Na letounu však bylo vidět, že ještě nedávno v něm někdo byl. Crips po několika neúspěšných pokusech vypnul zbývající funkční motory. Když přišel na místo navigátora, protokol bombardéru ležel otevřený na stole navigátora a byly v něm napsány poslední slova „Bad Flak.ˮ
Při důkladnějším prohlédnutí trupu letounu našli nouzové padáky důkladně zabalené a nepoužité. S tímto zjištěním se stala celá věc ještě záhadnější. V nosu bombardéru našli také neporušený zaměřovač Sperry a jeho kryt ležel vedle něj. Na stole navigátora ležela i denní kniha kódů, která poskytla posádce identifikační barvy a písmena za účelem komunikace.
Letoun jevil známky nedávného používání
Našly se také kožené bundy a čokoládové tyčinky, některé dokonce i nakousané. Americké 8. vojenské velení vzdušných sil se sídlem v Belgii vyslalo k vyšetřování posádku služebního personálu. Když zkontrolovali sériové číslo bombardéru, zjistili, že B-17 patří do 91. bombardovací skupiny USA a překvapivě je posádka již na své základně v Anglii.
Letoun letěl na misi a byl zasažen
Zjistilo se, že bombardér B-17 letěl na misi k ropným cílům v Merseburgu. Nebyl však kvůli poruše schopen udržet stejnou výšku, jako ostatní bombardéry a navíc mu nefungovaly bombové regály tak, jak měly. B-17 dostal přímý zásah, který vyřadil z provozu jeden motor. Střela zasáhla také pumovnici, a nikdo nechápe, že střely neexplodovaly. Posádka následně opustila letadlo a bezpečně přistála, stejně jako jejich letoun B-17, který byl navržený pro velmi bezpečný let.