Komunikace během druhé světové války udělala velký pokrok. Lidé však často dostávali nepravdivé informace od propagandy, která je tak ovládala.
Na začátku druhé světové války nastaly ve Spojených státech velké změny ve způsobu komunikace. To vyžadovalo nové způsoby interní komunikace a rychlejší způsoby získávání a šíření informací mezi různými pobočkami a vojenskými tábory. Vznikaly nové a nové způsoby šíření informací od kreativních a blikajících letadel, až po využití nově vyvinutých technologií, kterou představovali dálnopisci.
Jak vypadala komunikace mezi vojákem a pobočkou
Jednou z možností komunikace se ukázaly letouny, které byly schopny šířit zprávy mezi vojáky prostřednictvím doručovaných dopisů a balíčků. K dorozumívání mezi posádkou letadla a personálem na zemi se později začalo využívat rádio. Pokud se však měly ostávat informace v reálném čase mezi všemi pobočkami a hodnostmi, musel se použít rozhlas. Úspěch tohoto způsobu však závisel na rychlosti provedení, protože hrozilo zachycení a dešifrování zpráv nepřáteli.
Dálnopisy posunuly komunikaci o stupeň dál
Dálnopisy měly v provozu mnoho dalších výhod. Vojáci díky nim mohli během odesílání zpráv rovnou číst další poštu. Navíc bylo možné posílat zprávy s minimálním zpožděním navzdory velkým vzdálenostem. Na bezpečných místech se stále využívala zvířecí síla pro doručení zpráv. Byli využíváni jak psi, tak holubi.
Využíval se telegraf a Morseova abeceda
Dalším ze způsobů, jak mezi sebou komunikovali lidé během druhé světové války, byl telegraf, systém přenosu zpráv na dálku, nebo Morseova abeceda. V první světové válce byl široce využíván první zmiňovaný způsob komunikace. Ten však vyžadoval, aby osoba poslouchala a překládala. Následně s příchodem dálnopisů bylo možné odesílat zprávy přímo na tiskárnu, což nejen urychlilo proces, ale také snížilo množství potřebného personálu.
Šíření propagandy během války
Propaganda byla jednou z nejúčinnějších možností, jak oslovit širokou masu lidí. Obecně se hlásalo, aby lidé jakkoliv pomáhali válečným snahám, což vyžadovalo loajalitu vůči USA. Základem tedy bylo nemluvit s nikým, kdo by mohl informace přenést až k nepříteli. Válečná propaganda také lidem připomínala, aby s příděly zacházely úsporně a pomohly tak k lepšímu průběhu války.
Tisková média jako součást propagandy
Každodenním zdrojem informací se staly noviny a časopisy, které představovaly dokonalou možnost pro ovlivnění všech lidí. Pomocí nich se k lidem dostávaly názory na průběh války v zámoří, které vůbec nemusely být pravdivé. Lidé však neměly jiné, pravdivé zprávy o dění ve válce, a tak věřili právě novinám a časopisům.
Komunikace mezi vojáky, přáteli a příbuznými
Vojáci využívali klasický staromódní způsob komunikace se svými blízkými. Posílali ručně psané dopisy, které často dorazily pozdě (až za několik týdnů), nebo v některých případech dokonce nedorazily vůbec. Později vznikla technologie V-Mail, která velmi usnadnila komunikaci. Jednalo se totiž o písmena, která byla cenzurována a poté zkopírována na film. Po doražení filmů do cíle se opět zkopírovaly na nový ale menší papír. Tento proces urychlil, a zpřesnil celou komunikaci mezi jednotlivými lidmi.