Ačkoliv se o tom příliš nehovoří, letoun MiG-15 není tak nepřemožitelný, jak si všichni myslí. Existuje vícero letounů, které mu daly pořádně zabrat.
Mezi nadšenci do letadel a válečných konfliktů se čas od času rozhoří souboj o to, které letadlo je nejlepší, nebo které by zaručeně propadlo při střetu s jejich oblíbencem. Jeden takový boj se v rámci této komunity svádí i ohledně letounu MiG-15 a jeho nasazení do korejské války, která probíhala v letech 1950 – 1953. MiG-15 měl podle některých pouze jednoho opravdového soupeře, ovšem podle jiných měl rovnocenných (alespoň částečně) protivníků více.
První úspěšný protivník
Prvním letounem, který je označovaný za schopný čelit sovětskému MiG-15 během Korejské války je severoamerický F-86 Sabre, který vyráběla společnost North American Aviation. První let letoun absolvoval 1. 10. 1947 a do aktivní služby Letectva Spojených států byl nasazen v letech 1949 až 1965. F-86 Sabre byl jeden z nejlepších stíhacích letounů korejské války a byl kladně hodnocen i později.
Při porovnání F-86 a MiG-15 musíme konstatovat, že se pravděpodobně jednalo o souboj letounů, které si byly nejblíže výkonem a výbavou, a proto se jednalo o souboj nejvyrovnanější. Oba stroje pilotovali také veteráni z druhé světové války, což bojům přidalo na dravosti a akčnosti. MiG-15 byl obratnější a rychleji stoupal, ovšem F-86 měl lepší ovladatelnost při vysokých rychlostech a byl vybavený počítačovým zaměřovačem, který mu pomáhal střílet přesněji.
Další nezůstaly pozadu
Kromě F-86 Sabre se příliš neuvažuje, že by MiG-15 měl další protivníky, jejichž útok by byl efektivní. Opak je však pravdou – uveďme americký F-84 Thunderjet, nebo britský Gloster Mark IV Meteor. Pro oba letouny platí, že byly méně výkonné a akceschopné než MiG-15, ovšem v rukou zkušených pilotů dokázaly své nevýhody obrátit ve výhody a MiGy pořádně potrápit. Stíhací bombardér F-84 ve své nejvyšší verzi F-84G sestřelil při obraně osm letounů MiG-15.
Gloster Meteor – první britský proudový stíhací letoun – byl do služby zařazen roku 1944 a sloužil až do 80. let 20. století. V korejské válce bojovaly letouny pod záštitou královského australského letectva (RAAF). Letouny byly při přímém střetu s MiGy ve značné nevýhodě, ovšem jejich piloti zjistili, že pokud na MiGy zaútočí při sestupu, boje se stávají mnohem více „vyrovnané“. Ačkoliv se tato taktika může zdát zbabělá, byla funkční – řadu z takovýchto střetů Meteory vyhrály.