Sovětský svaz má kromě celosvětově proslulé armádní techniky také řadu kdysi utajených. Většina z těchto nekonvenčních strojů se však neosvědčila.
Kromě světově známých tanků, letounů a další vojenské techniky, vznikly také armádní projekty, které byly nekonvenční a přísně utajované. Navzdory tomu, že se zdála některá technika poněkud divná, na její účinnost to nemělo vliv, ba právě naopak. Spousta těchto utajených nekonvenčních strojů byla dlouhou dobu utajována a teprve v moderní době se dostala na svět.
2B1 Oka
Oka je samohybné těžké dělostřelectvo, které bylo vyvinuto v roce 1957. Proslavila ho především jeho 20metrová hlaveň, která dokáže vystřelit náboj o hmotnosti až 750 kg na vzdálenost 45 km. Jeho omezením však byla vysoká hmotnost a nízká rychlost střelby. Kvůli své délce se špatně přepravoval a při střelbě se v ojedinělých případech stávalo, že zpětný ráz po střelbě poškodil některé části vozidla. Jeho naftový motor poskytoval sílu 700 koní (551 kW).
1K17 Szhatie
Toto vozidlo bylo vyvinuto za účelem deaktivace opticko-elektronického vybavení nepřátelských raket, pozemní a vzdušné techniky. Je navrženo tak, aby oslepilo nepřátelské jednotky tím, že zničí jejich optiku a senzory, a tím je vyřadí z boje. Kvůli nákladnému vývoji byl tento projekt po rozpadu Sovětského svazu přerušen.
Tank SMK
Tento tank byl postaven jako jediný prototyp ještě před začátkem druhé světové války a byl pojmenován po zavražděném předsedovi komunistické strany Sergeji Mironoviči Kirovovi. Na své větší věži měl namontované dělo z tanku T34 a na té menší poloautomatické dělo ráže 45 mm. Byl vyroben v roce 1939, a protože se tank s jednou věží KV ukázal v bojových zkouškách jako výrazně lepší volba, byl jeho vývoj ukončen.
Kamov Ka-22 Vintokryl
Experimentální letadlo Kamov kombinuje schopnosti vrtulníku, tedy vertikální vzlet a přistání, s vlastnostmi letadla s pevnými křídly. Jeho výhodou byla velikost a velká kapacita přepravovaných strojů. Proslavil se tím, že dosáhl osmi rekordů ve své třídě, které dodnes nebyly překonány. Poprvé vzlétl v roce 1960 a poháněly ho 2 motory pro dopředný tah a 2 rotory pro vzlet, s nimiž dosahoval Kamov Ka-22 Vintokryl rychlosti až 356 km/h.
Mikojan Gurevič MiG-105 EPOS
Letoun Mig-105 byl vyvinut v polovině 60. let jako experimentální vesmírný letoun a jeho vývoj byl pozastaven mimo jiné kvůli nedostatku financí. Je určen pro jednočlennou posádku a jeho maximální rychlost se vyšplhala na 800 km/h. Letoun je nyní vystaven v muzeu vzdušných sil Monino v Rusku.