S rostoucí touhou po vítězství ve válečném konfliktu také rostla představivost některých návrhářů. Vzniklo tak mnoho neobvyklé techniky, která se dostala až do samotné výroby.
Během války bylo vytvořeno hned několik vozidel, tanků, letadel nebo lodí, které se už na první pohled liší od ostatních. Jejich podoba byla v té době navržena pouze s ohledem na jejich funkčnost a určení. Často se také hledělo na praktičnost a efektivitu, zatímco se šetřil spotřebovávaný materiál. Některé produkty tak byly malé, jiné naopak vynikaly obřími rozměry. Řada z nich však nikdy nenašla pořádné využití, protože nebyla dostatečně promyšlená.
Vespa 150 TAP
V pozemní válce jsou nejdůležitější dvě základní potřeby – mobilita a schopnost překonat nepřátelské brnění. K těmto účelům byly určeny primárně tanky nebo jejich stíhače, ale dostalo se i na malinko neobvyklejší techniku. Jednalo se například o skútr Vespa, který byl upraven, a byla na něj namontována bazooka M20. Tato zbraň představovala mnohem menší náklady a lepší mobilitu, než je tomu tak v případě tanků. Nevýhodou však byla rozhodně menší bezpečnost vojáků a téměř žádné obrnění proti nepřátelským střelám.
Železniční dělo Krupp K5
Německo bylo během války známé svou velkou touhou po vítězství a někdy trochu šílenými nápady. Jedním z nejneobvyklejších projektů přišla válečná mašinérie v roce 1940, kdy se začalo vyrábět železniční dělo s označením Krupp K5. V té době se jednalo o největší mobilní dělostřelectvo, jaké kdy existovalo. Samotná hlaveň měla délku 25 metrů a její dostřel se pohyboval okolo 64 000 metrů. Tento nacistický vynález byl určen pro pohyb po kolejích a jeho hmotnost byla ohromných 240 tun.
Ponorka křižníku Surcouf
Podmořské boje spoléhají především na taktiku utajení a moment překvapení. Nejlepší ponorková technika dokáže vystřelit torpédo a vzdálit se do bezpečné vzdálenosti ještě před tím, než zasáhne samotný cíl. Francie však tuto skutečnost pojala poněkud jinak a vyrobila ponorku Surcouf.
Její zbraňový systém tvoří kulomety, torpédomety a kanony. Jejím hlavním cílem bylo ničení obchodních lodí protivníka. Při jejím vzniku se jednalo o největší ponorku na světě. Surcouf měla na konci vyhrazené místo pro malý hydroplán v případě průzkumných potřeb.
Bitevní loď třídy Tegetthoff
Jednalo se o loď rakousko-uherského námořnictva, které ji využívalo již během první světové války. S celkovou délkou 151 metrů byla tato loď schopna pojmout posádku o více než 1 000 členech. Zajímavostí je, že pancéřování prvních tří vyrobených kusů zajišťovaly Vítkovické železárny a dělostřeleckou výzbroj vyrobila Škoda Plzeň. Obrovská loď disponovala neuvěřitelným výkonem 26 400 koní a její dosah byl 7 780 km. Celkem byly postaveny 4 lodě. Jedna z nich byla potopena italskými torpédovými čluny MAS a zbylé byly vyřazeny.
Kugelpanzer – kulový tank
Jak již bylo řečeno, ne všechny experimentální vozidla získala svou slávu a využití během války. Jedním takovým příkladem je i Kugelpanzer, tedy kulový tank. Podle původních plánů se mělo jednat o lehký tank pro jednoho člena posádky, který by byl využíván zejména při průzkumných misích. Nakonec se však ukázalo, že právě jeho neobvyklý návrh ho dělá velmi neúčinným. Měl totiž zvláštní tvar a jednoválcový motor. V té době se už na bojišti nacházely mnohem rychlejší a účinnější vozidla, kterým nemohl konkurovat (Willys).
Které vozidlo je podle vás nejvíc neobvyklé?