Měli ho za nepříliš dobrého letce. Vše změnil až jeho první let s Oswaldem Boelckem. Lidé si jej automaticky spojují s letounem červené barvy.
Přestože uplynulo již více než 100 let a rekord v jeho vzdušném úspěchu byl už za druhé světové války překonán, trojplošník Fokker Dr.1 zůstává nadále v našich pamětích. Letoun červené barvy se už navždy bude spojovat s pilotem Manfredem von Richthofenem, nejúspěšnějším pilotem 1. světové války. Také jeho se stal legendou a přezdívalo se mu ,,letoun Rudého barona”.
Eso všech es, které uskutečnilo 80 sestřelů
Na leteckých show po celém západním světě bývají k vidění repliky slavného, červeného letounu. Fokker Dr.1 pilotoval stíhací pilot německého armádního letectva Manfred von Richthofen, přezdívaný Rudý baron nebo Eso všech es. Jednalo se o nejúspěšnějšího stíhače za první světové války. Připisuje se mu 80 sestřelů, z čehož 20 z nich provedl právě s Fokkerem Dr.1.
Manfred von Richthofen se narodil roku 1892 do rodiny pruských aristokratů. Měl ještě sestru a dva mladší bratry, z čehož jeden z nich se stal také úspěšným letcem. Prožil typické mládí bohaté rodiny 19. století. Měl soukromé učitele a věnoval se lovu, jezdectví a gymnastice. V každém z těchto oborů údajně vynikal.
Stačily vrozené schopnosti a Boelckeho rady
Na začátku první světové války Manfred sloužil v kavalérii na východní frontě a byl velmi uznávaným jezdcem. Roku 1915 přešel k letectvu. Když se na západní frontě posadil společně s nejslavnějším německým pilotem té doby, Oswaldem Boelckem do stíhacího letounu, ukázalo se, že má velmi dobrý odhad, skvělý zrak a vrozené letecké schopnosti.
Do té doby měl pověst spíše podprůměrného pilota. Zpočátku často nouzově přistával a měl štěstí, že se mu dařilo vyváznout téměř bez zranění. Po prvním letu s Boelckem to ale v zápětí bylo jinak. Za pár měsíců se stal rytmistrem. Na konci války jeho eskadra ohlásila 645 sestřelů nepřátelských letadel, při vlastní ztrátě 56 pilotů.