Válečná kariéra královny erotiky a porno průmyslu. V Luftwaffe to dotáhla skutečně vysoko

Beate Uhse je i u nás známý pojem v oboru erotiky a porna. Málokdo však ví, že legendární podnikatelka v lechtivém průmyslu měla za sebou bohatou válečnou historii.

i Zdroj fotografie: Public Domain
                   

Nacistický režim ženám v armádě a letectvu příliš nefandil. Přesto se našla skupina žen, které se v Luftwaffe prosadily. Jména jako Hana Reitsch a Melitta von Staufenberg jsou až notoricky známá. Méně se však ví, že mezi nimi byla i mladá Beate Uhse. Ta na konci války provedla i velmi odvážnou operaci v obleženém Berlíně. Nejdříve však popořadě.

Děvče z liberální rodiny

Beate se narodila 25. října 1919 v Krantzu (dnešním Zelenogorsku) ve Východním Prusku jako nejmladší ze tří dětí rodiny Köstlinových. Její otec Otto Köstlin byl farmář a maminka Margarete byla jednou z prvních pěti lékařek v Německu. Rodina byla velmi liberální a rodiče vždy podporovali děti v jejich zálibách. Zároveň před nimi nic netajili a mluvili s nimi otevřeně. A to i o otázkách sexu a erotiky.

iZdroj fotografie: Uživatel Tsrl / Creative Commons / CC BY-SA

V 15 letech Beate zvítězila v hesenském mistrovství v hodu oštěpem a o rok později se vydala jako au-pair do Velké Británie, aby se zdokonalila v angličtině. V Anglii se dívku snažili přesvědčit, aby se stala ženou v domácnosti. Ta si však postavila hlavu. Našla novou touhu. Chtěla létat!

Otec si na její bláznivost postěžoval cestou vlakem náhodnému spolucestujícímu. Z toho se však vyklubal zástupce německého aeroklubu a Beate výcvik zařídil. Dne 7. srpna 1937 nastoupila na leteckou školu Rangsdorf nedaleko Berlína a v den svých 18. narozenin získala letecký průkaz.

Mimořádně nadaná pilotka

Beate byla skutečně nadanou pilotkou a brzy se stala dokonce akrobatkou a leteckou kaskadérkou. Na letecké soutěži v belgickém Kortrijku skončila na svém Bücker Bü 131 na druhém místě. Vedle toho prodělala výcvik i na strojích Klemm Kl 25, Focke-Wulf 44, Gotha Go 145 a Arado Ar 66. Stala se dokonce zaměstnankyní firmy Bücker. Nejdříve létala s opravenými stroji, ale později ovládala stroje tak brilantně, že ji firma posílala na předváděcí turné svých letadel po Dánsku a Maďarsku.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na letišti potkala i svoji první velkou lásku. Jedním z jejích instruktorů byl Hans‑Jürgen Uhse. Ten se do mladé dívky bezhlavě zamiloval a požádal ji o ruku. Ta jej však odmítla. Nechtěla, aby jí v letecké kariéře stál muž. Uhse však její kariéru plně podporoval, a tak nakonec svolila. V cestě stál ještě Beatin otec, kterému se pilot nezamlouval. Teprve když vypukla válka, starý pán ustoupil a 20. září 1939 si mladý pár řekl ano.

Ve filmu i ve válce

Beate se brzy dostala na vysokou pilotní úroveň. Dokonce se ocitla v hledáčku filmařů a stala se leteckou kaskadérkou. Své letecké umění předváděla v nacistických propagandistických filmech Achtung! Feind hört mit! a D III 88. Během války pak sloužila v jednotce, která přelétala nová a opravená letadla. Uhse osedlala všechny jednomístné typy od Messerschmittu Bf 109, Bf 110, Focke-Wulf 190 až po Junkers Ju 87. Několikrát se ve vzduchu setkala i se spojeneckými stíhači, ale vždy se jí podařilo je vymanévrovat.

iZdroj fotografie: Uživatel Unterillertaler / Creative Commons / CC BY-SA

Leteckou kariéru musela roku 1943 na několik měsíců přerušit, protože se jí narodil syn Klaus. Rodinné štěstí netrvalo dlouho. O rok později Hans Jürgen zahynul při leteckém neštěstí. Beate se plně soustředila na leteckou a vojenskou kariéru a 1. října 1944 byla povýšena na kapitánku. Dosáhla jedné z nejvyšších hodností, kterou kdy žena v nacistickém Německu v armádě získala. Na začátku dubna 1945 dokonce začala s výcvikem na tryskovém Messerschmittu Me 262 a měla se zapojit do posledního zoufalého boje.

Boj o syna

V dubnu všem začínalo docházet, že válka je ztracená. Beatina jednotka se nacházela v městečku Barth u Rostocku. K Berlínu se blížila Rudá armáda. Ve městě se však stále nacházel malý Klaus se svou chůvou. Zoufalá matka se rozhodla k záchranné misi. Ve válečném zmatku si „vypůjčila“ jí dobře známý Bücker Bü 131 a v nízkém letu se vydala do obleženého města.

Na letišti Gatow, kde přistála, panoval zmatek. Naštěstí potkala známého mechanika a ten jí sehnal Volkswagen Kübelwagen i s řidičem. S tím se vydala k jejich rodinnému domu v Rangsdorfu. Beata se vyhnula všem pouličním bojům a šťastně se setkala se synem a jeho chůvou. Když se jim podařilo dostat zpět na letiště Gatow, čekalo je nemilé překvapení. Její Bücker byl zničen sovětskou dělostřeleckou palbou!

iZdroj fotografie: Public Domain

Opět však přispěchal na pomoc mechanik. V hangáru byl připraven k letu Siebel Fh 104 „Hallore“ jednoho generála, který mezitím spáchal sebevraždu. Pilotka nezaváhala! Přestože s tímto typem nikdy neletěla, nabrala na palubu syna s chůvou, mechanika, jenž jim pomohl, a dva zraněné vojáky. Nízkým letem se jí podařilo přeletět téměř půlku Německa a přistát ve Frísku u města Flensburg. Za několik dní byla Beate zajata britskými vojáky a válka pro ni skončila.

Po válce

Brzy po skončení konfliktu Beate zjistila, že s létáním je konec. Živila se jako podomní prodejkyně a poslouchala stesky žen, které si nevěděly rady v sexuálních otázkách. Vzpomněla si na liberální výchovu své matky a roku 1947 sepsala osvětový pamflet o plánovaném těhotenství a antikoncepci.

Byl to okamžitý úspěch! Prodala jich během roku 32 000 po 50 fenicích a brzy se z jednorázového textu stal magazín. Beate se rozhodla v tomto oboru pokračovat a v roce 1951 si otevřela zásilkovou prodejnu. Za dva roky měl podnik 16 zaměstnanců a 5 milionů zákazníků!

iZdroj fotografie: Depositphotos

V roce 1962 si ve Flensburgu otevřela první sexshop na světě. Síť těchto obchodů pod jejím jménem brzy ovládla erotický byznys po celém světě. Beate Uhse dokonce vstoupila se svým podnikem na německou burzu a otevřela i muzeum erotiky. Roku 1989 ji byl udělen Spolkový kříž za zásluhy prvního stupně a o deset let později se stala čestnou občankou města Flensburg. Odvážná žena Beate Uhse zemřela 16. července 2001 ve švýcarském sanatoriu na zápal plic.  

Zdroj: MilitaryWikia

Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Zobrazit další články