Při shazování bomb z letadel se může stát, že zasáhne nějakou část draku letounu. Proto se musí i zdánlivě jednoduchá operace provádět s maximální zodpovědností.
Shazování bomb z letounů není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. V řadě případů totiž došlo při shození k nárazu do vlastního letounu. Letoun letí velmi vysokou rychlostí, a bomba se po odjištění může stočit špatným směrem a zasáhnout nějakou část vlastního letadla. Takové případy naštěstí nejsou běžné, ale když už k nim dojde, jedná se o velký problém.
Shazování představuje určitá rizika zásahu vlastního letadla
Ať už se jednalo o operace ve druhé světové válce, nebo jiné boje, i rutinní akce představuje určité riziko. Na první pohled jednoduchý úkol se může ve vteřině změnit v katastrofu. To se také ukázalo při shazování bomb, které následně nabraly špatný směr a zasáhly vlastní letoun. V lepším případě se nic vážného nestalo a letadlo v pořádku přistálo na zemi, v tom horším však šlo k zemi mnohem horším způsobem.
Hromadné bombardování je mnohem složitější
Při hromadném bombardování za druhé světové války se také staly případy, že jeden letoun byl zasažen bombou z jiného letadla a následně spadlo. Podmínky se každou chvilkou mění, a tak se i při této, na první pohled jednoduché misi, musí dávat obrovský pozor. V tomto případě je jedno, jestli je letoun zbrusu nový, nebo nějaký čas před vyřazením, protože zásah vlastní bomby může znamenat jeho konec a ztrátu životů posádky.
Vypuštěná bomba často mění směr
V ideálním případě by měla bomba po odjištění zamířit k zemi. Stávají se však případy, kdy se stane pravý opak. Letoun totiž letí ve velmi vysoké rychlosti, a nabíhající proud vzduchu může odjištěnou bombu zvednout a ta následně zasáhne letoun. Jasným příkladem jsou ukázky přímo ze vzduchu, kdy se stalo právě něco podobného. Většina z těchto případů se stala ve druhé světové válce, ale i po ní.