Vozidla využívaná v armádách mají některá svá specifika. V naprosté většině musí mít dobrou průchodnost terénem, případně jsou obrněná.
Pokud chcete nějaké vozidlo, které opravdu vydrží jízdu v terénu, není nad to si pořídit nějaké vojenské. Ta nejsou běžně dostupná, ovšem s jednou výjimkou. Pokud se armády rozhodnou nějakého typu se zbavit, často se dostanou i na civilní trh. Každý fanoušek vojenství si je pak může koupit. Zde je několik vozidel, které jsou nyní k mání a často ani ne za příliš vysoké částky.
Kaiser Jeep M715 (180 tis. Kč)
Americký lehký nákladní automobil, který byl využívaný třeba za války ve Vietnamu. Dokázal zvládnou jeden a čtvrt tuny nákladu. Z amerických ozbrojených sil začal být vyřazován v roce 1976, ale dodnes je jeho verze vyráběna a používána třeba v Jižní Koreji. Můžete ho mít za 180 tisíc korun.
Mercedes Unimog 404S (265 tis. korun)
Vojenský náklaďák od roku 1955 vyráběný pro potřeby Bundeswehru, ale i jako verze pro hasiče a další. Byl vyráběn do roku 1980. Je velmi oblíbených vozidlem zemědělců, protože je schopen zvládnout těžký terén a prudké stoupání a náklon. Problém můžete mít jen s kontrolou emisí.
MK10 Chieftain Tank (400 tis – 1,4 mil. korun)
Chieftain byl do konce 80. let hlavním tankem britské armády, pak ho nahradily modernější stroje. Ale dodnes slouží v některých armádách na Blízkém východě. Jeho cena není samozřejmě nízká, ale dostanete opravdový tank. Samozřejmě nebude mít zbraň, ze které by se dalo střílet, ale jízda v něm je určitě neopakovatelná.
Dodge WC (155 tis. korun)
Automobil Dodge WC byl používán především za druhé války a pak v poválečných letech, než byl postupně nahrazen modernějšími stroji. Kdo si chce ale užít autentickou jízdu, tak stále může sehnat pojízdný model. Určitě se v něm nebude nudit.
1993 AM General HMMWV M998 (200 – 440 tis. korun)
Legendární Humvee slouží v americké armádě, ale nejen tam, již od roku 1983. Lehkých obrněných vozidel bylo vyrobeno téměř 300 tisíc. Ozbrojené síly je postupně nahrazují modernějšími vozidly, případně vyřazují ojetá a již nepotřebná auta. Je to legendární automobil téměř do každého terénu.
Obrněný transportér FV432 (285 – 505 tis. korun)
Od 60. let byl hlavním obrněným transportérem britské armády. Bylo jich vyrobeno kolem 2500 kusů, ale v 90 letech byla část postupně vyřazena, jen některá modernizována. Pokud nevjedete do minového pole, dostanete se díky síle a pásům tohoto stroje téměř všude.
Alvis Stalwart (145 – 440 tis. korun)
Obojživelný nákladní automobil britské armády, který byl ve službě od 60. let až do roku 1993. Pokud potřebujete dopravovat náklady do náročného a ještě k tomu zatopeného terénu, je to skvělá volba. Vůz je oblíbená například v zemědělství, ale i mezi military fanoušky.
Nákladní automobil BMY M923A2 (330 – 550 tis. korun)
Šestikolový pětitunový těžký nákladní automobil, který byl vyráběn v USA od začátku 80. let, později se začal produkovat i v Jižní Koreji. Mnohé stroje slouží dodnes, ale řada jich již byla vyřazena. Pokud potřebujete odvážet těžké náklady do jakéhokoli terénu, je to ideální volba. Jen se připravte na velkou spotřebu nafty.
Volkswagen Iltis (130 tis. korun)
Výroba německého terénního automobilu začala v roce 1978. Byl určený nejen pro německé ozbrojené síly, ale ve výzbroji ho měli třeba v Kanadě nebo Belgii. Ve většině případů již byl nahrazen. V terénu vám může poskytnout skvělou jízdu, i když se moc nehodí do nevlídného počasí.
Jeep Willys (pod 220 tis. korun)
Legendární americký terénní automobil byl ve výzbroji mnoha spojeneckých armád ve druhé světové válce a používal se i dlouho po ní. Vyrobeno bylo více než 600 tisíc kusů, proto je možné vyřazené stále sehnat. Je stvořen do terénu ale ne na vysoké rychlosti. Koupí získáte vozidlo, které vám bude závidět každý fanoušek vojenské historie
Pinzgauer Turbo D 718 AMB (130 – 440 tis. korun)
Britské vysoce mobilní užitkové vozidlo, které od začátku 70. let sloužilo v mnoha armádách. Později byla vyvinuta i modernizovaná verze. Velká část vozů se prodala i do civilního sektoru. Ojeté vozy se dají koupit v různém stavu a různého stáří. Zvládnou těžký terén, není divu, že se často využívají i při různých katastrofách.
OT-64 Skot (220 – 440 tis. korun)
V Česku dobře známý polsko-československý obrněný transportér. V České republice byl až na výjimky vyřazený, ale používá ho řada ozbrojených sil po celém světě, kam byl prodaný. Jeho koupí získáte obojživelné obrněné vozidlo, do kterého se vejde 18 lidí. Vzpomínky na něj má jistě mnoho bývalých vojáků.
Land Rover Defender (330 – 550 tis. korun)
Legendární britský terénní automobil, která byl vyráběn od roku 1983 a několika verzích. Ve výzbroji ho má i AČR. Celkem bylo vyrobeno téměř dva miliony kusů jak pro vojenský tak civilní sektor. Z armád jsou vozy postupně vyřazovány nebo v následujících letech budou. Automobil umožňuje jízdu v téměř jakémkoli terénu.
Obojživelný GMC DUKW (440 tis. – 2,2 mil. korun)
Vozidlo vyvinuté za druhé světové války pro potřeby vylodění v Evropě a Pacifiku. Jeho výhodou je, že může plout po moři a následně jet po souši. Armády ho využívaly do konce 60. let, ale našel řadu uplatnění i v civilním sektoru. Dodnes je používán třeba pro potřeby turistiky, ale jde použít i jako záchranářské vozidlo.
Které vojenské vozidlo byste rádi vlastnili?