Egypt zkompletoval flotilu moderních německých ponorek. Bezpečnost Suezského průplavu na prvním místě

Námořnictvo obdrželo poslední z ponorek Typ 209. Významně tak vzrostla síla egyptského námořnictva, plavidla mají skvělé parametry.

i Zdroj Fotografie: Thyssenkrupp Marine Systems
                   

Egyptské námořnictvo se zařadilo do seznamu zemí, které provozují flotilu německých ponorek Typ 209. Od výrobce Thyssenkrupp Marine Systems v červenci 2021 převzalo již čtvrté plavidlo tohoto typu. Flotila objednaných ponorek je tak kompletní. Plavidla významně posílila útočnou i obrannou sílu egyptského námořnictva, jde totiž o jedny z nejlepších a komerčně nejúspěšnějších ponorek na světě.

Bezpečnost Suezského průplavu

Egyptské námořnictvo 2. srpna oznámilo, že poslední ponorka nazvaná S-44 již dorazila do svého domácího přístavu v Alexandrii. Flotila čtyř ponorek má podle Egypta sloužit k obraně pobřeží ve Středozemním a Rudém moři a zajistit bezpečný provoz strategickým Suezským průplavem. Proto námořnictvo v posledních letech nakupuje moderní systémy, které v tom mají pomoci.

iZdroj Fotografie: Thyssenkrupp Marine Systems

Čtveřice plavidel Typ 209 patří do nové zvětšené varianty 1400. Ponorky jsou dlouhé 62 metrů a jejich průměr je přibližně 6,2 metru. Pod hladinou mají výtlak 1600 tun. Slouží na nich třicetičlenná posádka. Ponorky mají konvenční dieseleletrický pohon. Varianta, kterou dostal Egypt, může pod hladinou dosahovat rychlosti 22 uzlů, na hladině je rychlost 11 uzlů. Zvládne se ponořit do hloubky až 500 metrů.

Nebezpečný zabiják lodí

Fakt, že má ponorka konvenční pohon, neznamená, že by byla zastaralá. Naopak je velmi tichá a tím i nesnadno odhalitelná. Při úsporné rychlosti 4 uzlů může pod hladinou plout až do vzdálenosti 700 kilometrů. Ponorka je vyzbrojena 533 milimetrovými německými torpédy DM2A4 Seehecht s hlavicí o váze 260 kilogramů. Vybavena je i protilodními raketami Harpoon Block II.

iZdroj fotografie: Public Domain
Ponorka S-41

Ponorky Typ 209 jsou ve výzbroji 14 zemí. Jsou určené jen na export, německé námořnictvo překvapivě žádnou nemá. K největším provozovatelům patří Turecko, Řecko a Jižní Korea nebo Indie. Postaveno bylo přes 60 plavidel. První ponorky pocházejí již ze 70. let. Výrobce je ale postupně modernizoval a jednotlivé varianty se liší i velikostí. Nejnovější varianta 1500 je o deset metrů delší než varianta 1100.

První ponorku S-41 Egyptské námořnictvo obdrželo v roce 2016, postupně následovaly další. Kromě toho má Egypt ve výzbroji čtyři starší ponorky třídy Romeo vyrobené v Číně. V posledních letech země své námořnictvo modernizovala. Nejvýraznějšími plavidly jsou dvě výsadkové vrtulníkové lodě francouzské třídy Mistral. Pořídilo nebo pořizuje si i moderní fregaty MEKO 200 a FREMM, které jsou vybavené raketami Aster 15 a 30.

Zdroj: Ministerstvo obrany Egypta, Thyssenkrupp-marinesystems, DefenseNews

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Zobrazit další články