Pětiminutové cvičení, které používají američtí mariňáci k odbourání stresu, zvládne naprosto každý

Možná jej pociťujete, když vyrážíte do práce nebo na důležitou schůzku na poslední chvíli a nemůžete najít kličky od auta. Nebo když vás čeká prezentace či meeting, na který nejste připraveni natolik, abyste se mohli cítit jistí v kramflecích.

i Zdroj fotografie: Pixabay.com
                   

Někteří lidé ho dokonce zažívají při brouzdání na sociálních sítích nebo při diskutování na internetu. Řeč je o stresu, nedílné součásti života v moderní společnosti.

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Jak odbourat mnoho strtesu?

Negativní a pozitivní stres

Stresu pochopitelně čelí také bojové jednotky, zejména ty elitní. A protože negativní forma stresu neboli distres může výrazně zpomalit lidské reflexy, ovlivnit rozhodování, zapříčinit chyby, výpadky koncentrace nebo pomalé reakce a celkově je pro nás nežádoucí, bojují s ním také vojenští psychologové. Pozitivní stres, tedy eustres, naopak naši výkonost a reakce zlepšuje.

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Vojáci odbourají stres za pár minut

Protistresové cvičení mariňáků

Americké námořnictvo vyvinulo pro své týlové jednotky jednoduché dechové cvičení, které lze realizovat téměř kdekoli, a které má skvělé výsledky v potírání negativního stresu. S trochou nadsázky lze říci, že abyste se mohli vypořádat se stresem, musíte se naučit dýchat jako mariňák. Tady je celý postup:

  • Posaďte se tak, aby vaše páteř byla rovně. Pokud zrovna nejste na misi s jednotkou obojživelných výsadkářů, nejlepší bude sednout si na vaší oblíbenou židli.
  • Zavřete oči u ústa. Nosem pomalu vydechněte všechen vzduch, který máte v plicích.
  • Počítejte od jedné do čtyř tak, aby každé číslo vyšlo přibližně na jednu vteřinu, a pomalu se nosem nadechujte.
  • Až dojdete ke čtyřce, přestaňte se nadechovat a zadržte dech, dokud stejným způsobem znovu nenapočítáte do čtyř.
  • S dalším počítáním do čtyř vydechněte a celé cvičení několikrát opakujte, dokud se nebudete cítit klidnější a soustředěnější. Obvykle postačí minuta nebo dvě, cvičení byste se každopádně neměli věnovat déle než pět minut v kuse.
Diskuze Vstoupit do diskuze
105 lidí právě čte
Zobrazit další články
Události247.cz
Události247.cz
NATO vstupuje do války, zní z Kremlu
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Používat protilodní střely Ch-22 na pozemní cíle je zrůdnost, osádka bombardéru nikdy neví, co vlastně může trefit
JakZdravě.cz
JakZdravě.cz
4 jednoduché triky, díky kterým usnete jako miminko: Od vlnového cvičení až po osvědčenou jógovou pozici pro uvolnění těla
adbz.cz
adbz.cz
Psí strach z vysavače se může stupňovat: Jak ho to odnaučit dřív, než ztratí důvěru ke svému majiteli