Dostaňte se do stavu plné bdělosti a připravenosti za pouhé 2 minuty po probuzení. Armáda ví, jak na to

V armádě je kladen velký důraz jak na spánek, tak na vstávání a bdělost. Z toho důvodu mají někteří vojáci jasné triky, jimiž se řídí, aby byli po probuzení bdělí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Většina lidí má problém s ranním vstáváním. Přestože je budík vzbudí téměř okamžitě, nemohou se donutit vstát z postele a pořádně se probrat. Následně pak odkládají budíky a snaží se prodloužit čas, kdy ještě mohou v klidu odpočívat. V armádě na tento problém používají několik triků, pomocí nichž jsou v naprostém pozoru během dvou minut po probuzení.

Neodkládejte budík

Spousta lidí vstává až s několikátým budíkem, aby si po probuzení mohli ještě chvíli užívat povalování v posteli. Právě to je však jedna z nejhorších věcí, kterou můžete udělat. Při druhém, třetím nebo i dalším zazvonění budíku totiž budete mnohem více unavení a ospalí než při tom prvním. Je to způsobeno tím, že si tělo myslí, že nepotřebuje vstávat, a přepne na režim ještě hlubšího spánku, pokud tedy usnete. Na tento problém existuje jednoduché řešení. Vstávejte na první dobrou.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Budík v dostatečné vzdálenosti od postele

Většina lidí používá budík na mobilním telefonu, který během noci nabíjí někde blízko postele, aby na něj ráno při vypínání budíku dosáhli. To je ovšem jedna z nejčastějších chyb, protože následně ráno budík pouze odložíte a spíte dál. Mnohem efektivnější metodu představuje umístění mobilního telefonu nebo budíku někde dál od postele. Při jeho vypnutí totiž budete muset vstát, udělat několik kroků tam a pak zase několik zpátky. To vás dostatečně probere na to, abyste už opět neusnuli.

Při probuzení nepřemýšlejte nad tím, co budete v průběhu dne dělat

Mnoho lidí ihned po probuzení začne přemýšlet a plánovat denní činnosti. To je častá chyba. Celý denní program by měl každý člověk vymyslet už předchozí večer. Ráno se tak probouzí s přesným cílem, za kterým si okamžitě půjde. V opačném případě u přemýšlení můžete znovu usnout nebo zůstat ospalí.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Světlo jako klíč k lepšímu probuzení

Každý člověk má zkušenost s tím, že se lépe usíná ve tmě, než když vám v místnosti svítí světlo. Armádní rady jsou proto jednoznačné. Jakmile se probudíte, okamžitě se vystavte světlu. Můžete například zkombinovat trik s umístěním budíku daleko od postele právě s tímto. Stačí večer nastavit budík a položit ho do blízkosti vypínače. Ráno ihned po probuzení jej půjdete vypnout a zároveň si rozsvítíte. To by vás mělo spolehlivě probrat a učinit dostatečně bdělými na všechny potřebné činnosti.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nastavte si večerku a dodržujte spánkový limit

Pravidelný a dostatečný spánek je v armádě jednou z nejdůležitějších věcí. Jedině tak mohou vojáci být spolehlivě připraveni plnit své úkoly a budit se s pocitem pohotovosti. Pravidelný a dostatečně (přibližně 8 hodin) dlouhý spánek je totiž klíčem k úspěchu. Pokud budete dodržovat tyto dvě věci, bude mnohem jednodušší budit se ve správnou dobu a v plné pohotovosti. Spánek navíc přispívá ke zdraví, tudíž není radno jeho délku podceňovat.

Zdroj: Romper

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Zobrazit další články
Události247.cz
Události247.cz
Západ může reagovat na jaderný krok ruského prezidenta hned několika způsoby
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jak je možné, že lidé přežili dobu ledovou: Museli být kreativní, zruční a dokonale sehraní
JakZdravě.cz
JakZdravě.cz
Šťáva z kysaného zelí je pro tělo ultimátní zázrak. Mimo jiné podporuje hubnutí a ocení ji také diabetici
adbz.cz
adbz.cz
Zázvor je na podzim a v zimě k nezaplacení. Vypěstovat ho je hračka, navíc má až 3krát větší sílu než ten z obchodu