Společnost DARPA pracuje na nové technologii světlometů pro autonomní vozidla, která by pak měla být méně nápadná při bojových operacích.
Technologie autonomních vozidel byla velkým přínosem pro armádu. Při jejich použití mohou vojáci zacházet do mnohem větších extrémů, aniž by riskovali něčí život. Při nočním provozu je však velkou nevýhodou jejich osvětlovací systém, který z nich dělá jednoduché cíle na odhalení. V reakci na to je nutná nová technologie, pomocí které budou moci tyto vozidla nerušeně operovat ve dne i v noci bez velkého rizika odhalení.
Osvětlení autonomních vozidel je důležité pro navigaci
Aktivní osvětlení je u autonomních armádních vozidel nedílnou součástí bezpečné a spolehlivé navigace. Použité světlomety LiDAR však vyzařují tak intenzivní světlo, že se z vozidla stává zranitelný cíl, a to především v noci. Armáda potřebuje tyto vozidla provozovat v jakémkoliv čase nehledě na okolní podmínky. Ať už se jedná o mlhu, tmu, nebo dokonce i použití pod zemí, musí být provoz utajený a spolehlivý.
Nová technologie pasivních 3D senzorů
Na tento problém se rozhodla zareagovat americká agentura pro pokročilé výzkumy obrany DARPA, která pracuje na autonomních vozidlech se schopností plné navigace ve tmě. Realizace by měla proběhnout pomocí nahrazení aktivního světla pasivními 3D senzory. Ty by měly využívat pro svůj provoz okolní tepelné světlo, které je přítomno v každém bojovém nebo operačním prostředí.
Na programu nových světlometů se podílí několik skupin
DARPA nazvala program jako Neviditelné světlomety, a zaměřuje se na vývoj nových senzorů s využitím tepelných emisí ve vzduchu. Pro zkoumání okolního infračerveného prostředí využije společnost DARPA speciální tým. Další skupina se zaměří na odhad struktury místní 3D scény při použití algoritmů Al. Poslední tým bude mít na starosti samotnou technologii senzorů. Výsledkem by měly být pasivní senzory, pomocí kterých se budou realizovat neviditelné světlomety.