Armáda opět v pohotovosti. Proti covidu bojuje již 236 vojáků s cílem zvládnout aktuální vývoj bez vážné újmy

Už téměř dva roky nás sužuje Covid-19, trpíme pod nátlakem různých opatření, a proto se armáda ČR rozhodla, že pomůže hygienickým stanicím, odběrovým místům a jiným zařízením.

Odběrová místa i Zdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR
i Zdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR
i Zdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR
i Zdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR
Další 0 fotografie
                   

Do boje proti onemocnění Covid-19 bylo nasazeno již 236 vojáků z povolání, kteří se snaží ze všech svých sil pomáhat v 58 zařízeních po České republice a asistují vytíženému zdravotnickému personálu se zvládáním náporu nakažených v nemocnicích. Vojáci byli povoláni k výpomoci do nemocnic a jiných sociálních zařízeních, kde se pacientům snaží pomáhat s polohováním, s osobní hygienou a dalšími věcmi.

S minulou vlnou Covidu nastoupil také stres

Generál Václav Vlček sdělil, že systém je nastavený již z přechozí vlny. Když nemocnice svůj stav vyhodnotí jako nezvládnutelný, obrátí se na krizový štáb kraje, ve kterém se zařízení nachází a ten stav vyhodnotí a rozhodne. Pokud kraj není schopen nemocnici pomoci, obrátí se na armádu České republiky.

Odběrové místo na Covid-19 iZdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR

Než se počet nakažených vyšplhal na 20 tisíc, Armáda byla připravena. Zajišťovali vše potřebné dopředu, aby byli připraveni na nejhorší a mohli se utkat s nemocí tváří v tvář. Ještě předtím se snažili zajistit pomoc i u svých blízkých kolegů u pozemních, vzdušných sil i u vojenské policie.

Pomáhat můžou jen očkování vojáci

Armáda do nemocnic a sociálních zařízení nasazuje na výpomoc pouze očkované a otestované vojáky, kteří neměli plánovaný výcvik. A vojáci, kteří se připravují na operace v zahraničí, protože jsou v systémech jako je NATO nebo EU, pokračují ve výcviku a výpomoc v sociálních zařízeních nebo v nemocnicích se jich netýká.

Pomoc při polohování pacienta iZdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR

Kromě výpomoci v nemocnicích a sociálních zařízeních armáda opět zprovoznila call centra, která se nachází v Táboře, Lipníku, Praze a Opavě. Denně mívají až 700 hovorů. Bylo zde nasazeno dalších 85 vojáku z 53. pluku a ti se zde snaží pomáhat hygieně v trasování nakažených lidí.

Call centra se nezastaví ještě na dlouhou dobu

Jak už je známo, call centra v Opavě a Táboře zastupuje 53. pluk průzkumu a elektronického boje. Na dvou směnách sedm dní v týdnu se vystřídá až šedesát vojáků z opavské posádky. Toto prohlásil major Vít Knapek, který je náčelníkem oddělení komunikačních a informačních systémů opavského pluku a momentálně i vedoucí call centra v Opavě

call centra 53. pluku iZdroj fotografie: Ministerstvo obrany ČR

Od začátku až do dnes vojáci vyřídili více, než šestnáct tisíc hovorů. Už z minulosti má podle Knapka většina vojáků zkušenosti s prací operátora, protože vypomáhali v call centrech i při minulé vlně Covidu. Jeden z operátorů call centra z 53. pluku také prozradil „Už to trvá poměrně dlouhou dobu a lidé jsou pochopitelně unaveni, snažíme se zachovávat nejen profesionálním, ale i lidským přístupem.“

A jak nahlížíte na dobré skutky armády České republiky Vy?

Zdroj: ACR

Galerie

Další 0 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Zobrazit další články