Jak zůstat bdělý po probuzení | ArmádníZpravodaj.cz

Dostaňte se do stavu plné bdělosti a připravenosti za pouhé 2 minuty po probuzení. Armáda ví, jak na to

V armádě je kladen velký důraz jak na spánek, tak na vstávání a bdělost. Z toho důvodu mají někteří vojáci jasné triky, jimiž se řídí, aby byli po probuzení bdělí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Většina lidí má problém s ranním vstáváním. Přestože je budík vzbudí téměř okamžitě, nemohou se donutit vstát z postele a pořádně se probrat. Následně pak odkládají budíky a snaží se prodloužit čas, kdy ještě mohou v klidu odpočívat. V armádě na tento problém používají několik triků, pomocí nichž jsou v naprostém pozoru během dvou minut po probuzení.




Neodkládejte budík

Spousta lidí vstává až s několikátým budíkem, aby si po probuzení mohli ještě chvíli užívat povalování v posteli. Právě to je však jedna z nejhorších věcí, kterou můžete udělat. Při druhém, třetím nebo i dalším zazvonění budíku totiž budete mnohem více unavení a ospalí než při tom prvním. Je to způsobeno tím, že si tělo myslí, že nepotřebuje vstávat, a přepne na režim ještě hlubšího spánku, pokud tedy usnete. Na tento problém existuje jednoduché řešení. Vstávejte na první dobrou.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Budík v dostatečné vzdálenosti od postele

Většina lidí používá budík na mobilním telefonu, který během noci nabíjí někde blízko postele, aby na něj ráno při vypínání budíku dosáhli. To je ovšem jedna z nejčastějších chyb, protože následně ráno budík pouze odložíte a spíte dál. Mnohem efektivnější metodu představuje umístění mobilního telefonu nebo budíku někde dál od postele. Při jeho vypnutí totiž budete muset vstát, udělat několik kroků tam a pak zase několik zpátky. To vás dostatečně probere na to, abyste už opět neusnuli.

Při probuzení nepřemýšlejte nad tím, co budete v průběhu dne dělat

Mnoho lidí ihned po probuzení začne přemýšlet a plánovat denní činnosti. To je častá chyba. Celý denní program by měl každý člověk vymyslet už předchozí večer. Ráno se tak probouzí s přesným cílem, za kterým si okamžitě půjde. V opačném případě u přemýšlení můžete znovu usnout nebo zůstat ospalí.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Světlo jako klíč k lepšímu probuzení

Každý člověk má zkušenost s tím, že se lépe usíná ve tmě, než když vám v místnosti svítí světlo. Armádní rady jsou proto jednoznačné. Jakmile se probudíte, okamžitě se vystavte světlu. Můžete například zkombinovat trik s umístěním budíku daleko od postele právě s tímto. Stačí večer nastavit budík a položit ho do blízkosti vypínače. Ráno ihned po probuzení jej půjdete vypnout a zároveň si rozsvítíte. To by vás mělo spolehlivě probrat a učinit dostatečně bdělými na všechny potřebné činnosti.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Nastavte si večerku a dodržujte spánkový limit

Pravidelný a dostatečný spánek je v armádě jednou z nejdůležitějších věcí. Jedině tak mohou vojáci být spolehlivě připraveni plnit své úkoly a budit se s pocitem pohotovosti. Pravidelný a dostatečně (přibližně 8 hodin) dlouhý spánek je totiž klíčem k úspěchu. Pokud budete dodržovat tyto dvě věci, bude mnohem jednodušší budit se ve správnou dobu a v plné pohotovosti. Spánek navíc přispívá ke zdraví, tudíž není radno jeho délku podceňovat.

Zdroj: Romper

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Zobrazit další články
Události247.cz
Flegr: Omikron může u očkovaných prolomit imunitu. Podle něj se může jednat o konec pandemie
VědaŽivě.cz
Sbírka očních klamů otestuje vaši bystrost. Kolik nohou vidíte na obrázku? Majorita lidí se nechá snadno zmást
JakZdravě.cz
Mléko je jedna z nejčastějších příčin autoimunitního onemocnění. Skryté nebezpečí má dnes téměř každý v lednici
adbz.cz
Nevyhazujte nefunkční vánoční světýlka. Hodinový manžel prozradil, jak je jednoduše opravit a ušetřit tisíce korun za nové