Chybí motivace ke cvičení? Vojáci se podělili o tipy, kterými je ji možné znovu nakopnout

Možná jste přemýšleli, co máte udělat, abyste se rozhoupali a začali cvičit. Prvně potřebujete motivaci – jak ji získat si přečtete v tomto článku.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pravděpodobně víte, že pravidelný sport (pohyb) by měl být součástí týdenní rutiny každého z nás. Měli bychom si vyhradit minimálně dva dny a v těch se věnovat nějaké sportovní činnosti. Ne vždy to ale jde – často je na vině chybějící motivace, nebo absence jasně definovaného cíle. Pokud je to i váš případ, zkuste cvičení nastartovat pomocí několika jednoduchých tipů, které přinášíme níže.

Sestavte si vhodný režim

Nejdříve byste si měli promyslet, jaký máte denní režim – tedy v kolik hodin vstáváte, jaké máte během dne povinnosti, kdy máte volné chvíle a v kolik hodin chodíte běžně spát. S ohledem na tyto informace si během dne naplánujte, kdy budete cvičit. Měl by to být čas, který jste schopni dodržet pravidelně. Abyste podpořili tvorbu nového návyku, spojte cvičení s další činností, například s večerní procházkou, nebo s venčením psa. Do těchto činností zkuste zařadit nějaké cviky – třeba protahování.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Protahování můžete zařadit během večerní procházky, postupně se vám z toho stane zvyk, který bude snazší udržet

Máte-li rozmyšleno, stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout. Dobrým cílem a motivací je vlastní zdraví a kondice, které byste měli pravidelně hodnotit. Během hodnocení (postačí jednou týdně, či jednou za měsíc) si hlídejte tlak, pocitovou pohodu a to, jaké děláte pokroky. Vlastní pokrok si ohlídáte pomocí zkouškových tréninků, které si sami stanovíte – např. za jak dlouho spálíte 100 kalorií. 100 kalorií spálíte uběhnutím asi 1,5 kilometru, vezměte si proto stopky a změřte si čas.

Stanovte si cíl a dosáhněte ho

Při svém snažení si zaznamenávejte jak dobré, tak špatné výkony, protože se z nich můžete do budoucna poučit. Myslete na to, že není nutné cvičit pouze v tělocvičně – mělo by vám jít o začlenění fyzické aktivity do vašeho dne, tedy práce na zahradě se také počítá. Abyste předešli ztrátě motivace a nesklouzli zpět do své rutiny bez pohybu, doporučujeme cvičení vždy po určité době obměnit, aby vás stále bavilo a nemuseli jste se do něj nutit.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Cviky vždy po určité době obměňte, aby vás cvičení stále bavilo

Až si na pravidelné cvičení dostatečně zvyknete, zkuste ho prodloužit na 30 až 60 minut. Aktivní cvičení po celý uvedený čas by mělo (spolu s drobnou úpravou jídelníčku a pravidelným pitným režimem) stačit k tomu, abyste začali spalovat tuky. Hubnutí je pro většinu lidí asi to jediné, proč začínají sportovat, ovšem na prvním místě by mělo být vlastní zdraví a hubnutí by měl být příjemný bonus.

Zdroj: Military

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Zobrazit další články