Jak dopadl Krymský most po ukrajinském útoku, ukazuje satelitní snímek, nebylo zpočátku úplně jasné. Zdá se ovšem, že jedna z jeho klíčových částí úplně zmizela.
V řadě již třetí útok na Krymský most dokázal, že má Ukrajina stále prostředky, jak ho opakovaně napadnout, i když je velmi dobře chráněn. A ačkoliv se zpočátku zdálo, že nemuselo dojít k tak vážnému poškození, objevila redakce Armádního Zpravodaje satelitní snímky (níže), kteréžto potvrzují, že u mostu chybí jeden z tzv. trubkových pilotů. Na druhou stranu se zdá, že to provoz zdaleka nepřerušilo, jelikož byl už o několik hodin později obnoven.
Chybět by měla část ochranné konstrukce
Satelitní snímky jsou níže a mají velice špatnou kvalitu – možná z důvodu, že zkrátka v místě nelze pořídit lepší, ale Armádní Zpravodaj připouští, že to může být i záměr, aby de facto nešlo s jistotou určit, co na nich je nebo není vidět. Analytik „Dnipro Osint“ každopádně uvádí, že ukazují pohled na Krymský most před a útokem, resp. odpálením nálože.
Armádní Zpravodaj informoval, že tentokrát nemělo dojít k útoku námořními drony, jako tomu ve dvou případech dříve, ale k nakladení náloží na jeden u pilířů v ekvivalentu 1 100 kg TNT. Exploze pod vodou vypadala docela mohutně, ačkoliv se samotný most na záběrech ani nezachvěl a žádné viditelné poškození nenastalo – to ukázal až později zveřejněný snímek, na němž je lehce poničená vozovka a svodidla, ale provoz už měl být obnoven.
Záběry z exploze u mezi trubkovým pilotem a pilířem Krymského mostu
Níže je každopádně vidět, že je mezi železničním a silničním mostem spojujícím Krym a Rusko nějaký objekt – jeden z trubkových pilířů, který ho podpírá. Za satelitního snímku pořízeného po útoku to však vypadá, že zmizel, upřesnil „Dnipro Osint“. A skutečně se to tak zdá, což by odpovídalo i videu s explozí, na němž velká část pilotu „vyjela“ do vzduchu.
„Satelitní snímky Krymského mostu ukazují něco zajímavého, na první pohled ne zřejmého, ale zajímavého. K explozi na videu zveřejněném SBU došlo poblíž trubkových pilířů, které drží mostní podpěru. O jejich stavu po explozi se můžeme jen dohadovat, ale všimli jsme si chybějící konstrukce mezi železniční a automobilovou kolejí,“ uvádí analytik v komentáři.
Tyto trubkové piloty jsou popsány jako Ochrana před invazí lodí pomocí plechových štítů sloučených do tří protínajících se válců, pokrytých tvrdou horninou.
Jak hodnotíte rozsah poškození Krymského mostu?


