Video: pakliže Rusové nezabezpečí vlak s životně důležitým palivem, může jim nepřítel odpálit i 40 cisteren najednou

Zničit vlakovou soupravu plnou paliva určeného pro armádu je vždy obrovský úspěch. Vyžaduje to ale pečlivé naplánování a ještě lepší provedení.

Cisternový vlak i Zdroj fotografie: Timur Mamedrzajev / Creative Commons / CC BY-SA
                   

Moderní armády se spoléhají mj. na obrovské množství různých vozidel, pro něž potřebují palivo. Útoky na jeho dodávky a zásoby jsou proto efektivním způsobem, jak nepříteli omezit operace; nejlepší možností je zničit úderem co největší množství převáženého paliva, což se může povést třeba útokem na vlakovou soupravu s cisternami. Výhodou je, že hořící palivo pravděpodobně zničí i železniční trať, která tak bude dlouho nepoužitelná.

Nejdříve sabotáž, poté rakety z HIMARS

Jak vypadají výsledky útoku na ruskou vlakovou soupravu s palivem, můžete vidět na videu níže. MilIn uvádí, že v ní bylo celkem 40 cisteren a jejich zapálení tak vyvolalo obrovský požár – nejdříve bylo nutné vlak zastavit, což se povedlo sabotáží na trati, a jakmile byla souprava nehybná, udeřily na její přední a zadní část rakety z M142 HIMARS. Wikipedia uvádí, že má taková raketa hlavici těžkou 91 kg a potřebuje koordináty GPS, které zřejmě dodaly drony.

Raketomet TOS-1A na výstavě

Video: během přesunu zůstal ruský raketomet TOS-1A zcela bezmocný. Když ho našel dron, zapálil ho a výbuch roztrhal vše kolem

Poslední fází útoku pak bylo nasazení sebevražedných dronů, s jejichž pomocí se podařilo zničit cisterny v celé soupravě. Kanál Special Kherson Cat na platformě X uvádí, že se o to postaraly konkrétně drony Switchblade 600, které mají hlavici určenou k ničení tanků, takže pro něj cisterna nepředstavuje problém. Ve vzduchu vydrží zhruba 40 minut a urazí vzdálenost větší než 40 km, uvádí na svých stránkách jeho výrobce, společnost AeroVironment.

Výsledky útoku na ruský vlak s palivem

Za jak velký úspěch lze považovat zničení vlakové soupravy s palivem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Vít Lukáš

Zobrazit další články