Scania soutěží v belgické armádě o dodávku 879 nákladních vozidel

V současné době vyhlásila Belgická armáda tendr na nákup 879 nových nákladních vozidel. Kromě jiných se do soutěže přihlásila i Scania, jeden z největších výrobců nákladních vozidel na světě. Zde si více přiblížíme podmínky tendru.

i Zdroj obrázku: Pixabay.com
                   
iZdroj obrázku: Pixabay.com
Armáda potřebuje nákladní vozidla

Počty vozidel a podmínky

636 kusů budou lehká nákladní vozidla typu P360, s podvozkem 4×4, pro vysokou mobilitu. Tyto vozy budou vybavené motorem o obsahu 13 litrů, s výkonem 360 Hp. Všechny budou stejné, jen nástavby budou ve 3 provedeních. Další částí dodávky bude 243 těžkých nákladních vozidel v konfiguraci 8×8, s typovým označením R 460, s šestiválcovým motorem o objemu 13 litrů a výkonem 460 Hp. Všechny vozy budou uzpůsobené pro převoz a zvedání kontejnerů různých typů. Podvozky obou typů budou od jednoho výrobce, a všechna dodaná vozidla budou uzpůsobena tak, aby je bylo možné přepravovat letecky Airbusem A 400M Atlas. 

iZdroj obrázku: Pixabay.com
Známá Scania jim je může dodat

Nosnost a další podmínky specifikace

Když to shrneme, dodávka bude obsahovat lehké nákladní automobily, pro přepravu 3metrových kontejnerů, o nosnosti 6 tun, těžké pro přepravu 6 metrových kontejnerů o nosnosti 16 tun. Dále lehké automobily s jeřábovou nástavbou o nosnosti 4,5 tuny, a těžké s jeřábovou nástavbou o nosnosti 12tun. Těžké sklápěče o nosnosti 14 tun. Další podmínkou je dobrá průchodnost terénem, ovladatelnost na silnicích, centrální systém dofukování kol, s řídící jednotkou v kabině vozu. Kabina lehkého automobilu pojme minimálně 2 osoby, těžkého minimálně 3 osoby. Obrněných má být na začátku pouze 40% vozidel.  Během životnosti všech dodaných vozů musí být pancéřováním dovybavené všechny kabiny. 

Podvozky a motory

Všechny vozy dodané Scánií jsou postavené na modulární řadě NCG. To poskytuje zákazníkovi bezpočet variant použití, bez nutnosti zásadních úprav, či přestaveb. Rozhraní ovládání je stejné pro všechny vozy, čímž se výrazně zlevňuje a zjednodušuje servis. Současně s tím se zrychluje a zlevňuje zaškolení obsluhy všech typů vozidel, protože ovládání je identické. Protože jsou vozy vybavené motory, které splňují normu EURO 6, lze v nich používat i méně kvalitní palivo v případě potřeby. Na provoz a funkčnost to nemá vliv. Tak uvidíme, který dodavatel celou zakázku vyhraje a získá tím kontrakt ve výši mnoha miliónu EUR.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Ing. Vlastimil Černínský

Armáda je mou vášní už pár dekád, nejvíce mě přitom fascinovala 2. světová válka a její ikonické tanky, ale postupně jsem našel zalíbení i v moderních strojích – hlavně pokud jde o tanky a letadla. I složitá témata se snažím předávat tak, aby jim porozuměla široká veřejnost, obvykle formou vlastních názorů a úvah. Už na vojně jsem si vyzkoušel hezkou řádku zbraní a vozidel, a od té doby v tom pokračuji.

Zobrazit další články