I když obránci zastaví útok tanků a obrněných transportérů, jejich úkol nemusí být u konce. Někdy je ještě třeba dorazit techniku a pochytat pěší jednotky.
Zastavení útoku nepřítele, který používá tanky a obrněná vozidla, je často velmi komplexní operace. Nejprve je třeba identifikovat útočící jednotky a směry, jakými se pohybují, v čemž mohou velmi dobře pomoci drony, a následně je nutné na ně navést palbu, zastavit je a zničit, aby byly dále nepoužitelné. Eliminovat je však nutné také příslušnou pěchotu.
Dělostřelectvo dokáže udeřit velmi tvrdě
Na videu pod tímto článkem můžete vidět útok obrněné kolony s pěchotou složené ze šesti vozidel, konkrétně jde o tanky T-72 a obrněné transportéry MT-LB, uvádí MilIn. Útočníky zpozoroval průzkumný dron, který byl podle všeho vybaven termovizí, i když z dalších záběrů se zdá, že útok v noci neprobíhá. Na kolonu postupující po dvou cestách však následně navedl dělostřeleckou palbu, s jejíž pomocí se podařilo zneškodnit dva tanky a dva obrněné transportéry, zatímco zbylá vozidla nejspíše uprchla, ale ze záběrů to není patrné.
Zastavit techniku ale obráncům nestačilo, důležité bylo ji zneškodnit tak, aby již nešla ani opravit. O to se postaraly drony shazující různé druhy granátů nebo miniaturních bomb, jimiž se často trefily i dovnitř vozidel, čímž je nakonec zapálily. Bez povšimnutí nenechaly ani pěchotu, která z vozidel vysedla, a ze vzduchu ji zlikvidovaly. Pěšáci našli útočiště v zákopech, ale není jasné, zda byli jejich nebo obsazené, ovšem ani to jim často nepomohlo.
Tanky T-72 i transportéry MT-LB jsou početné
Použité tanky jsou nejspíše stále v současnosti nejpoužívanější v ruské armádě, ale nelze poznat, o jakou přesně verzi T-72 se jedná. Záběry jsou totiž nekvalitní a nad obrněnci jsou navíc klecové nástavby, což maskuje řadu identifikačních prvků. Je ovšem jasné, že jsou vyzbrojené kanony ráže 125 milimetrů s automatickým nabíjením – proto mají tříčlennou osádku. WeaponSystems pak dodává, že je jejich rychlost kolem 60 km/h na silnici.
Transportéry MT-LB potom pochází z roku 1970 a původně byly navrženy jako tahače pro dělostřelectvo, uvádí MilitaryToday. Ukázaly se však jako mimořádně univerzální, takže se z nich později staly platformy pro řadu dalších systémů – využití mají i jako základ obrněného transportéru. V jeho útrobách je většinou místo pro 11 vojáků a má dvoučlennou osádku. Transportér ovšem poskytuje ochranu jenom proti palbě ručních zbraní. Nejčastěji bývá vyzbrojen věžičkou s kulometem a jeho maximální rychlost na silnici je 61 km/h.