Přísně tajná sovětská technika, kterou armáda nikdy nepoužila

Sověti v době své existence nebyli bezkonkurenční, pokud se jedná o nekonvenční a nelogickou vojenskou sílu. Svět vojenských vozidel v dnešní moderní době vypadá přímočaře.

i Zdroj fotografie: Unsplash
                   

Vojenská vozidla jsou nesmyslně zkonstruována a mezi takovými je dost experimentů a prototypů, které se nakonec dostali do výroby a Sověti je používali při svých vojenských akcích. Pokud jde o zdánlivě nelogickou vojenskou sílu, sovětská vozidla byla na vrcholu pyramidy. Spousta modelů byla utajována, ale v dnešní době už o nich víme téměř vše.

Sovětské velení mělo utajený program na výrobu samohybných systémů

2B1 Oka je dělostřelecký kousek, který byl schopen střílet atomové granáty. Tohle monstrum ale nikdy nebylo použito v boji, protože z modelu vyšel děsivý obr. 1K17 Szhatie byl založený na podvozku samohybné houfnice 2S19, a byl to laserový tank, který byl předchůdcem dnešních moderních laserů. Tank T-55 Progrev-T má hrozivě vypadající doplněk, a tím je tryskový motor. Ten pocházel ze stíhačky MiG-15.

iZdroj fotografie: Unsplash

Tank SMK byl postaven jako jediný prototyp a je pojmenovaný po předsedovi komunistické strany Sergeji Mironoviči Kirovovi. Měl nahradit mnohonásobně těžší tanky T35. Do výroby se nikdy nedostala ani stíhačka Projekt Mikojan 1.44 z roku 1983. V roce 200 sice vzlétla, ale po odhalení nedostatků byl tento projekt ukončen. Mezi podivné techniky vojenských sil patří rozhodně Ekranoplan třídy Lun. Je to létající člun, jehož cílem bylo ničit letadlové lodě.

Stíhací letoun se selhávajícími motory nebyl dobrou volbou

Letadlo, zvláštní nejen vzhledem, ale také funkcemi, to je experimentální letoun Yakolev Yak-36. První let byl uskutečněn v roce 1966 a i když byl dobrým důkazem koncepce, i jemu se nevyhnuly problémy. Pokud selhal jeden z motorů, letoun se převrátil a havaroval. Patří mezi nejpodivnější stroje, které Sověti vymysleli. Kamov Ka-22 Vintokryl je letoun, který se do vzduchu dostal v roce 1960. Bylo to letadlo, které bylo velmi rychlé, ale zároveň příliš komplikované.

iZdroj fotografie: Unsplash

Pokus o vesmírný letoun, který tak nakonec vůbec nevypadal, skončil stejně rychle jako začal. MiG-105 EPOS se vyráběl v průběhu 60. let, ale kvůli nedostatku financí byl program zastaven. Nakonec byl testovaný až v roce 1977, po nehodě ale musel být odepsat a program dále nepokračoval. Kalinin K7 vypadá jako z historického filmu. Rozpětí křídel přes 50 metrů z něj dělalo monstrum, jaké vytvořili inženýři ve 30. letech. Letoun byl určen pro transport civilistů i jako bombardér pro letectvo. Vzlétl v roce 1933, ve stejném roce se jeho vývoj ukončil.

Zdroj: HotCars

Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Zobrazit další články